دولت عشق
دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی

 

اعتراض بسيج دانشجويي به تناقض در برخوردهاي قضايي

 

نشريه سپيدار، ارگان رسمي بسيج دانشجويي دانشگاه تهران در سرمقاله شماره اخير خود نسبت به تناقض و تبعيض در برخوردهاي دستگاه قضايي اعتراض كرد. در بخشي از اين مقاله آمده است:
«موج برخوردهاي اخير دستگاه قضايي با فعالان حزب‌اللهي فضاي مجازي به مثابه «يورش به سنگرهاي خودي جنگ نرم» نگراني بسيار از دلسوزان انقلاب را برانگيخت.
فيلتر شدن اين سايت‌ها پس از بازنشر يك بيانيه‌ انتقادي درباره عملكرد رئيس مجلس صورت گرفت. همچنين يكي از روزنامه‌نگاران حزب‌اللهي به دليل نوشتن مقاله‌اي انتقادي درباره رئيس مجلس به دستور دادستاني بازداشت شد و مدتي را در انفرادي گذراند. سايت‌هايي كه يادداشت وي را بازنشر داده بودند نيز فيلتر شدند. پس از اين موج فيلترينگ، برخورد با وبلاگ‌نويسان حزب‌اللهي نيز شدت گرفت. نويسنده مقاله فوق در قسمت ديگري از مطلب خود مي‌نويسد: «احضار مديران مسئول سايت‌ها به دادستاني بدون احضاريه كتبي و با تماس تلفني رويه‌اي فراقانوني است. همچنين گرفتن تعهد كتبي مبني بر «عدم هرگونه انتقاد» از فردي خاص پس از رفع فيلتر -كه تنها راه مديران مسئول برخي سايت‌ها براي رفع فيلتر شدن سايت‌شان بوده است- فراقانوني و معارض با حقوق اساسي و قانوني رسانه‌هاست. با بي‌قانوني نمي‌توان مدعي برقراري قانون شد. به نظر مي‌رسد دستگاه قضايي تنها توهين به رئيس قوه مقننه را جرم مي‌داند و توهين به رئيس قوه مجريه را مجاز. كما اين كه گويي تنها تخريب يكي از نامزدهاي مجلس نهم (كه تصادفاً رئيس مجلس و وابسته به يك جناح سياسي خاص هم هست) را جرم مي‌داند. دادستاني در برخورد با فعالان حزب‌اللهي «توهين به رئيس مجلس»، «توهين به نمايندگان مجلس» و «توهين به نامزدهاي انتخابات مجلس» را عنوان جرم اعلام كرده است درحالي‌كه توهين‌هاي علني رسانه‌ها به رئيس‌جمهور و نامزدهاي ديگر مجلس (بخصوص نامزدهاي جريان سياسي رقيب آن جناح خاص) را بدون پيگرد باقي مي‌گذارد. برخوردهاي اخير و مطالبي كه دادستاني از آنها برداشت توهين و تخريب برخي طيف‌هاي حاضر در مجلس و رئيس آن را مي‌كند و همچنين انتقادهاي تند از دولت و طيف‌هاي مختلف حامي آن كه دادستاني از آنها هرگز برداشت توهين و تخريب نمي‌كند، اين گمان را به ذهن متبادر مي‌كند كه دستگاه‌ قضا به جاي اصل «برائت متهم» اصل «برائت منتقدين دولت» و «برائت رئيس مجلس و حاميان وي» را مدنظر قرار داده است.»

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد-لاریجانی, توسط محمد

cache013last1395026675